Kurs pierwszej pomocy, Szkolenie pierwszej pomocy ( Szczecin, zachodniopomorskie ) Kurs pierwszej pomocy Mapa strony Kontakt
naglówek t2 Pierwsza pomoc
Pierwsza Pomoc - Porady, kursy, szkolenia, transporty medyczne, zabezpieczenia imprez
reklama menu gora
Menu strony >>www.PierwszaPomoc.net.pl<<
reklama
Menu piewsza pomoc >>www.PierwszaPomoc.net.pl<<
reklama
Menu piewsza pomoc >>www.PierwszaPomoc.net.pl<<
reklama
Menu piewsza pomoc >>www.PierwszaPomoc.net.pl<<
reklama
Breloczek pierwszej pomocy, maseczka do sztucznego oddychania i rekawiczki


Mlotek bezpieczenstwa z nozem do ciecia pasów


Masaż Agnieszka Skarżyńska Zadzwoń i umów się na masaż tel 502306708


reklama siwy pasek gora
pierwsza pomoc, usługi medyczne, apteczki, nauka pierwszej pomocy, szkolenia kursy
Newsletter
Jesli chcesz wiedziec o zmianach i nowosciach na stronie to
podaj swój e-mail

E-mail:
Imie:
Miejscowosc:
Zgadzam sie z
Polityka Prywatnosci

Cytat dnia
Zapisz sie na darmowa prenumerate biuletynu z cytatem dnia lub ciekawostka z zakresu medycyny i bezpieczenstwa.
E-mail:
Imie:
Miejscowosc:
Zgadzam sie z
Polityka Prywatnosci



Archiwum cytatów

REKLAMA

reklama siwy pasek dol
Kurs pierwszej pomcy - Szczecin, Szkolenia pierwszej pomocy - Szczecin


Kurs pierwszej pomcy - Szczecin, Szkolenia pierwszej pomocy - Szczecin

DZIESIEC GRZECHÓW GLOWNYCH POLSKICH KIEROWCÓW

Oto dziesiec najciezszych grzechów zmotoryzowanych rodaków.
Czesto smiertelnych.

statystyka wypadków


1.NADMIERNA PREDKOSC
Gdyby wszyscy kierowcy kierowali sie antyczna zasada festina lente (spiesz sie powoli), w 2003 r. byloby o ponad 11 tys. wypadków mniej, a 1650 osób ciagle by zylo. Z policyjnych statystyk wynika jednak jasno, ze niewielu polskich kierowców potrafi spieszyc sie powoli. Przeciez bezsensem jest narazanie ludzkiego zycia dla tych kilku minut, które zyskamy, pedzac na leb na szyje.

2. AGRESJA
Któz jej nie doswiadczyl? Kto jej nie ulegl? Zaczyna sie od wyzwisk i niewybrednych gestów wobec innych kierowców, konczy na lamaniu przepisów. Wyprzedzanie na sile, pod górke, na zakrecie, bez rozpoznania sytuacji na drodze. Skrecanie z niewlasciwego pasa. Zajezdzanie drogi. Wciskanie sie na sile na pas ruchu. Przeskakiwanie z pasa na pas. Przykladów nie brakuje.

Takie zachowanie ma wiele przyczyn: cudzy blad, nieoczekiwany korek, karzacy klakson czy wymowny gest. Mlodzi kierowcy uwazaja, ze agresja zdobeda poklask jadacych z nimi rówiesników. Jest tez grupa kierowców, którzy tylko takim zachowaniem moga rozladowac rosnace w nich napiecie.

3. WYSOKA SAMOOCENA
Sondaze mówia jasno: mamy swietna opinie o wlasnych umiejetnosciach. I jednoczesnie cieszymy sie znacznie gorsza opinia w oczach innych kierowców. Wiecej, mamy lepsze mniemanie o sobie niz mieszkancy Europy Zachodniej, co nie znajduje niestety potwierdzenia w statystykach wypadków. Poza tym Polacy czesto z wyzszoscia odnosza sie do innych kierowców. Nie mówiac juz o pieszych i rowerzystach.
Na tyle cenimy wlasne umiejetnosci, ze w ogóle negujemy mozliwosc spowodowania wypadku. Myslimy: nawet jesli juz dojdzie do niebezpiecznej sytuacji, nasze talenty pozwola nam wyjsc ze wszystkiego obronna reka.

4. ALKOHOL
Choc nikogo nie trzeba przekonywac o zgubnych skutkach jazdy po kielichu, codziennie przybywa kierowców, którzy jada na podwójnym gazie.

Policja srednio co godzine zatrzymywala blisko 20 nietrzezwych kierowców a ta liczba stale rosnie. W roku 2005 zatrzymano 192210 nietrzezwych kierowców. Do wrzesnia 2006 bylo ich juz 151864 to o 3043 osoby wiecej niz w analogicznym okresie roku 2005.
A ilu takim potencjalnym zabójca udalo sie uniknac kontroli policyjnej?

5. ODPORNOSC NA ARGUMENTY
Ze co? Ze jazda po pijanemu jest niebezpieczna? Ze nalezy jechac z przepisana predkoscia? W pasach? Brednie!

Niestety, taki przerazajacy schemat myslenia powiela sporo kierowców. Nie docieraja do nich statystyki wypadków, sa glusi na opinie specjalistów, odporni na argumenty. Uwazaja, ze to wszystko ich nie dotyczy. Ze sa ponad tym. Nie chca przyjac odpowiedzialnosci za spowodowanie wypadku, przyznac sie do bledu. Sa w koncu lepsi. To wina innych kierowców, uwazaja. Ewentualnie niezaleznych od nikogo okolicznosci.

6. LEKCEWAZENIE PRZEPISÓW
Mimo ze przepisy ulatwiaja bezpieczne przemieszczanie sie z punktu A do punktu B, wielu kierowców ma do nich nonszalancki, jesli nie lekcewazacy stosunek. W kodeksie drogowym nie znajdziesz przepisu, który nie bylby zlamany. Z drugiej strony osoby naruszajace prawo wyzwalaja agresje innych kierowców. A czym jest agresja za kierownica? Patrz wyzej.
Kierowcy czesto traktuja przepisy jako sposób na utrudnianie im zycia. Zamiast sie im podporzadkowac.



7. WYMUSZANIE PIERWSZENSTWA
Nie, nie myliles sie, masz pierwszenstwo. Tak? To co w takim razie robi ten samochód, który z duza predkoscia jedzie wprost na ciebie? Podobne sytuacje zdarzaja sie niestety za czesto.

Czesto tez przyczyna wypadku jest egzekwowanie naszego pierwszenstwa.
Napis z nagrobka pewnego kierowcy...

Tu lezy ten
co mial pierwszenstwo przejazdu i
koniecznie chcial z niego skorzystac.


8. OMIJANIE I WYPRZEDZANIE NA PRZEJSCIU
Samochód wlasnie zatrzymal sie przed zebra, zeby pieszy mógl spokojnie przejsc na druga strone jezdni. Pieszy jest jednak jeszcze schowany za autem, tak ze nadjezdzajacy wlasnie wóz wcale go nie widzi. Kierowca omija pojazd, taranujac przechodnia.

Nie bez kozery za wyprzedzanie na przejsciach dla pieszych lub bezposrednio przed nimi ustawodawca przewidzial az 9 punktów karnych. Wielu kierowców po prostu nie liczy sie z pieszymi.

9. JAZDA BEZ KIERUNKOWSKAZÓW
Równie nagminne, co niebezpieczne. Najwidoczniej tacy kierowcy postrzegaja innych jako jasnowidzów zdolnych przewidziec ich kazdy nastepny manewr. Okazji do zbagatelizowania roli kierunkowskazów nie brakuje. Zjazd w boczna droge, rozpoczecie i zakonczenie manewru wyprzedzania, zmiana pasa. Osobnym rozdzialem sa delikwenci, którzy wlaczaja migacze w trakcie manewru albo poniewczasie.
Nie dosc, ze niektórzy kierowcy nie sygnalizuja skretu, to jeszcze ich zachowanie wcale nie wskazuje, ze w ogóle maja zamiar skrecic. Jada prawym pasem i nagle skrecaja w lewo. Znane sa tez przypadki, w których przed skretem w lewo zjezdzaja na przeciwlegly pas ruchu. W malych miejscowosciach zdarza sie, ze kierowca w ogóle nie zaprzata sobie glowy kierunkowskazami. W koncu jego czerwonego duzego Fiata znaja wszyscy w okolicy, wiec kazdy i tak wie, gdzie skreci.

10. NIEDOZWOLONE ZAWRACANIE
Zdarzaja sie kierowcy, którzy zawracajac, w ogóle nie zawracaja sobie glowy sytuacja na drodze. Tymczasem kodeks drogowy wyraznie zabrania zawracania, w przypadku kiedy taki manewr moze utrudnic ruch innym pojazdom. Mniej egoizmu, wiecej przewidywalnosci.

Kolejnosc wystepków nie odzwierciedla ich szkodliwosci

Aby zaoszczedzic kilkaset zlotych i uniknac punktów karnych za wykroczenia drogowe, warto zapoznac sie i stosowac..."Dekalog myslacego kierowcy"
  1. Prowadz pojazd zawsze tak abys nie musial nikogo przepraszac za swoje bledy.
  2. Nie utrudniaj zycia innym kierowcom.
  3. Miej duzo tolerancji dla innych uzytkowników drogi.
  4. Nie pouczaj innych.
  5. Droga to nie sala sadowa - nie musisz nikomu niczego udowadniac.
  6. Ustap innym, nawet, gdy prawo jest po Twojej stronie.
    Wolisz miec racje czy caly samochód?
  7. Szanuj przepisy drogowe nie tylko z obawy przed kara.
  8. Nie czyn sekretów ze swoich zamiarów.
  9. Siedzac za kierownica mysl i przewiduj.
  10. Prowadz pojazd zawsze najlepiej jak potrafisz, ale nigdy na granicy swoich mozliwosci.

Do artykulu wykorzystano materialy z:
http://auto.gazeta.pl
http://www.krbrd.gov.pl/



Statystyke publikujemy ku przestrodze dla tych co lubia szybko i brawurowo jezdzic samochodami.


W okresie od stycznia do lutego 2007 roku zanotowano:
6 911 wypadków drogowych (wiecej o 1789, niz w analogicznym okresie 2006r.), w których
8 502 osoby odniosly obrazenia ciala (wiecej o 2011) 
750 osób zginelo (wiecej o 301)

odnotowano:
61 658 kolizji (mniej o 12 831)


statystyka wypadków

WYPADKI ZABICI RANNI
 2006  45.844 5.103 57.930
 2005  48.100 5.444 61.191
 2004  51.069 5.712 64.661
 2003  51.078 5.640 63.900
 2002  53.559 5.827 67.498
 2001  53.799 5.534 68.194
 2000  57.331 6.294 71.638
 1999  55.106 6.730 68.449
 1998  61.855 7.080 77.560
 1997  66.586 7.311 83.162
 1996  57.911 6.359 71.419
 1995  56.904 6.900 70.226
 1994  53.647 6.744 64.573
 1993  48.901 6.341 58.812
 1992  50.990 6.946 61.047
 1991  54.038 7.901 65.242
 1990  50.532 7.333 59.611
 1989  46.338 6.724 53.639


Zobacz również:
Jak ugasić pożar w samochodzie.
Jak wezwać pogotowie ratunkowe.
6 grzechów głównych Polskich przechodniów.


agresja , nadmierna predkosc, dekalog myslacego kierowcy,.wysoka samoocena, alkohol, wypadki,  statystyka wypadków w polsce, zabici, ranni
Artykuly godne Twojej uwagi Pierwsza Pomoc - Porady, kursy, szkolenia...
Pierwsza Pomoc – Polub nas na fb
artykuly o medycynie zdrowiu
Rafał Kościołowicz - ratownik medyczny
dol
Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.



Katalogowanie stron, Dodawanie stron do katalogów, Dodawarka pozycjonowanie http://www.linkiseo.pl/?p=3701     Być zdrowym... Czyli jak dbać o zdrowie i nie chorować.   www.PierwszaPomoc.net.pl Naucz sie udzielac pierwszej pomocy   www.PierwszaPomoc.net.pl Naucz sie udzielac pierwszej pomocy